Elektrocentrála EM 5500: ryze profesionální model velké, jednofázové elektrocentrály s regulací výstupu i-AVR. Výkonný alternátor pohání profesionální motor řady i GX s elektrostartem a to vše ukotveno v pevném ocelovém rámu na transportním podvozku s objemnou palivovou nádrží s palivoměrem na téměř 24 l paliva, částečným odhlučněním a přehledným ovládacím panelem.
Tato vysoce kvalitní, benzínová elektrocentrála střídavého napětí je svým výkonem určena převážně "profíkům" pro napájení spotřebičů typu osvětlení, ručního elektronářadí, elektromotorů, menších svařovacích agregátů nebo i přístrojů s citlivou elektronikou počítačovou techniku. Svými rozměry se hodí do pojízdných autodílen, opravárenských vozů pro práci v terénu nebo na staveniště při zakládání staveb a podobně nebo i jako záložní zdroj pro napájení kanceláře nebo domácnosti vybavené elektronikou. Díky elektrickému startéru lze elektrocentrálu instalovat jako automatický záložní napájecí zdroj při výpadku dodávek el. proudu. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 25 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustavy proti případnému poškození a pro snadnou manipulaci je elektrocentrála opatřena manipulačním a transportním kolovým podvozkem. Na přání lze elektrocentrálu opatřit jeřábovým závěsem. Proto, aby alternátor produkoval napětí 230V / 50Hz v té nejvyšší kvalitě a stabilitě, je motor opatřen elektronickým regulátorem otáček, který neustále vyhodnocuje míru elektrické zátěže tak, aby při jakémkoliv odběru proudy byly otáčky motoru konstantní ve výši 3000 ot./min. Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché a veškeré ovládací prvky jsou přehledně uspořádány na ovládacím panelu. Elektrocentrála je opatřena zásuvkami 1x CEE (16A 230V) a 1x Schuko (16A 230V). Na ovládacím panelu elektrocentrály naleznete kromě dvou zásuvek také tepelný jistič ke každé zásuvce, hlavní vypínač motoru, řádkový voltmetr a přepínač automatu plynu. Při nepravidelném odběru el. proudu tak elektrocentrála šetří palivo tak, že pokud není odběr, motor se uvede do volnoběhu, při odběru se motor automaticky vrátí do pracivních otáček. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, zkontrolovat olejovou náplň motoru, otočit klíčkem zapalování a nastartovat, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. Robustní a pevná konstrukce rámu se nekroutí a společně s částečným odhlučněním agregátu spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Celkovou hlučnost soustrojí snižuje rozměrnější a účinnější tlumič výfuku. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Prospekt - technické parametry
Technické specifikace
Úroveň akustického tlaku v místě obsluhy |
77 dB |
Rozměry (DxŠxV) |
725x706x719 mm (se sklopenými rukojeťmi) |
Startování |
ruční / elektrické |
Elektrický výstup |
230 V / 50 Hz |
Maximální výkon |
5500 VA |
Technologie regulace el.výstupu |
i-AVR |
Stejnosměrný výstup |
- |
Objem palivové nádrže |
23,5 l |
Provozní doba při jmenovité zátěži |
7,7 hod |
Model motoru |
Honda iGX 390 |
Suchá hmotnost |
108,8 kg |
Třída krytí |
IP 23
|
Garantovaná hladina hluku |
96 dB |
Systém zapalování |
digitální CDI s proměnný předstihem |
Vrtání a zdvih |
88 x 64 mm |
Typ elektrocentrály |
jednofázová |
Chlazení |
nucené vzduchem |
Jmenovitý proud |
21,7 A |
Jmenovitá frekvence |
50 Hz |
Jmenovité napětí |
230 V |
Jmenovitý výkon |
5000 VA |
Zdvihový objem |
389 cm3
|
Objem olejové náplně |
1,1 l |
Typ motoru |
4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
Pracovní otáčky motoru |
3000 ot.min-1
|