Elektrocentrála TP 18 H AVR: model jedné z nejvýkonnějších na trhu rámových, třífázových elektrocentrál s regulací výstupu pomocí AVR. Výkonný alternátor pohání profesionální dvouválec řady iGX800 s elektrickým startérem a elektronickým vstřikováním paliva. To vše ukotveno v pevném a odolném ocelovém rámu na transportním podvozku.
TŘI FÁZE VELKÉHO VÝKONU S AVR NEJEN NA STAVBU
Tato robustní, benzínová elektrocentrála třífázového napětí je svým trvalým výkonem 16,5 kVA (3 f.) / 9,0 kVA (1 f.) určena převážně "profíkům" pro napájení celého spektra třífázových elektrospotřebičů i těch, které jsou řízeny elektronikou a je přímo určena převážně řemeslníkům a profesionálům z oblasti stavebnictví a opravárenství. Svým výkonem se hodí do pojízdných autodílen, opravárenských vozů pro práci v terénu nebo na staveniště při zakládání staveb, údržbu silnic a dálnic a pod. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 30 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustrojí proti případnému poškození. Jako palivová nádrž slouží standardní 20 l kanystr, uložený v rámu stroje, který lze snadno vyjmout pro případné tankování. Vzhledem ke své hmotnosti je elektrocentrála opatřena transportním kolovým podvozkem. Proto, aby alternátor produkoval napětí 400V / 230V / 50Hz, je motor opatřen automatickým, mechanickým regulátorem otáček tak, aby při jakémkoliv odběru proudy byly otáčky motoru konstantní ve výši 3000 ot./min. Elektrický výkon elektrocentrály v úrovni "18 kilo" vyžaduje "pořádný" a silný, spolehlivý motor. Ten je zde ve formě benzínového vidlicového dvouválce iGX800 s elektronickým vstřikováním paliva, který patří k nejvýkonnějším pohonným jednotkám na světě v kategorii do 30 HP. Elektrocentrála je opatřena zásuvkami 1x CEE (32A 400V) a 1x CEE (32A 230V). Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, zkontrolovat olejovou náplň motoru, nastartovat otočením klíčku zapalování, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. Robustní a pevná konstrukce rámu se nekroutí a spolehlivě tlumí působení vibrací od soustrojí na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Elektrocentrálu lza za příplatek vybavit zemnícím kolíkem, a nebo automatikou startu AMF. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Prospekt - technické parametry
Technické specifikace
Rozměry (DxŠxV) |
1080x580x580 mm |
Startování |
elektrické |
Elektrický výstup |
400V / 230 V / 50 Hz |
Maximální výkon |
18000 VA / 9000 VA |
Technologie regulace el.výstupu A |
AVR |
Stejnosměrný výstup |
- |
Objem palivové nádrže |
20 l |
Provozní doba při jmenovité zátěži |
3,2 hod |
Model motoru |
Honda iGX 800 |
Suchá hmotnost |
154 kg |
Třída krytí |
IP 23
|
Garantovaná hladina hluku |
97 dB |
Systém zapalování |
elektronické |
Vrtání a zdvih |
83 x 72 mm |
Typ elektrocentrály |
jednofázová / třífázová |
Chlazení |
nucené vzduchem |
Jmenovitý proud |
31 A / 20,5 A |
Jmenovitá frekvence |
50 Hz |
Jmenovité napětí |
230 V / 400 V |
Jmenovitý výkon |
8000VA / 14400 VA |
Zdvihový objem |
779 cm3
|
Objem olejové náplně |
2 l |
Typ motoru |
4-taktní zážehový dvouválec s rozvodem OHV a elektronickým vstřikováním paliva |
Pracovní otáčky motoru |
3000 ot.min-1
|