Spalovací motor GX 25


Již od roku 2004 se Honda pyšní výrobou dvou modelů mini 4-taktních motorů GX25 (25ccm) a GX35 (35ccm). Jako výsledek mnohaletého vývoje a zdokonalování, představují dnes tyto motory nejlehčí a nejkompaktnější spalovací motory na světě v této kategorii. Fantastická spolehlivost těchto motorů je dána především profesionální konstrukcí, blokem motoru z hliníkových slitin, uložením mechanických částí na jehlových ložiskách, velkokapacitním vzduchovým fitrem a dalšími technickými finesami Honda. Na obou motorech je patentována celá řada originálních konstrukčních řešení, včetně unikátního systému mazání (Honda RSPLS – Rotary Slinger Pumping Lubrication System – tlakový systém mazání olejovou emulzí), který zajišťuje mazání motoru v celém rozsahu náklonů 360° nebo v karburátoru nové akcelerační palivové čerpadlo, které při přidání plynu okamžitě motor „nakrmí a nakopne“ jeho výkon.

Motor GX 25 je vhodnou pohonnou jednotkou především pro ručně nesené aplikace, jako jsou křovinořezy, ale samozřejmě i pro jiné typy aplikací, jako jsou vibrační lišty na beton, kultivátory a čerpadla. Tento motor je perfektní náhradou za 2-taktní motory.

Vlastnosti motoru:

- První 4-taktní motor na světě, který lze provozovat v 360° rozsahu náklonu, pro použití v jakékoliv poloze.
Unikátní systém mazání (Honda RSPLS – Rotary Slinger Pumping Lubrication System – tlakový systém mazání olejovou emulzí), který zajišťuje mazání motoru v celém rozsahu náklonů 360°.

- Nízká hlučnost
V porovnání s předními světovými výrobci 2-taktních motorů, je 4-taktní Honda tišší o 17% - 50%. Navíc vlnové spektrum hluku je posazeno níže, bez vysokofrekvenčních výkyvů, tolik charakteristických pro 2-taktní motory. Pro uživatele je proto zvuk motoru Honda příjemnější a snesitelnější již od samotného nastarování. Snížení hlučnosti motoru za chodu, bylo u Hondy dosaženo jak použitím rozvodového systému OHC s rozvodovým řemínkem snižujícím mechanickou hlučnost, tak i použitím rozměrného a hlavně účinného tlumiče výfuku, redukujícího  hlučnost výfuku a sofistikovaným systémem sání se sníženou hlučností nasávaného vzduchu.

- Snadné startování a špičková akcelerace
Konstrukční kombinací extra lehkého setrvačníku motoru a mechanickým dekompresním systémem bylo dosaženo podstatného snížení úsilí, nutného pro zatažení startovací šňůry, na pouhých 7,2 kg. To je bezkonkurenčně nejnižší hodnota, která je o cca 45% nižší, než-li je tomu u tradičních 2-taktů. (S trochou nadsázky lze říci, že s nastartováním tohoto motoru nemá problém ani malé dítě.)
Karburátor motoru je vybaven akceleračním palivovým čerpadlem, které při přidání plynu okamžitě motor „nakrmí a nakopne“ jeho výkon.

- Použití moderních a vysoce kvalitních materiálů a na míru vyrobené komponenty a přesná výroba zajišťují dlouhou životnost a spolehlivost

- Nízká spotřeba paliva a oleje
S příchodem 4-taktních motorů Honda se v dané kategorii motorů snížila spotřeba paliva přibližně o 33% oproti srovnatelným 2-taktům předních značek. Navíc Mini 4-takty Honda GX25, GX 35, GX 50 jsou opatřeny většími palivovými nádržemi než-li výkonově srovnatelné 2-taktní motory. Snížená spotřeba spolu s objemnější palivovou nádrží poskytuje Hondě cca 2x delší akční provozní dobu na jedno tankování.

- Snížené provozní náklady a snadná údržba
Jak je všeobecně známo, pro 4-taktní motory není nutné připravovat směs benzínu s olejem. Jako palivo stačí pouze čistý, automobilový benzín. Doporučujeme pro naše motory měnit olejovou náplň každých 50 provozních hodin. V průměru je tak spotřeba oleje o 85% nižší než u dvoutaktních motorů a s tím i nižší náklady na palivo a olej.

- Splňuje nejpřísnější emisní normy na světě
Naše 4-taktní motory prokazatelně produkují o 85% nižší množství oxidů dusíku (NOx) a uhlovodíků (NHC) než produkují 2-taktní motory. Naše motory díky nízkým emisím nemusí být dodatečně vybavovány katalyzátorem. Není proto nutné, k dosažení maximálního výkonu, výfuk motoru dlouhou dobu zahřívat, jako je tomu u motorů s katalyzátorem. U 4-taktů Honda nedochází k hromadění pevných částic v tlumiči výfuku, které způsobují často technické problémy a snižují výkon motoru. 

Verze motoru GX 25 vybavená digitálním CDI je speciálně zkonstruovana jako pohonná jednotka pro minirotavátory.


Ke stažení

Tabulka verzí motoru GX 25

Katalogový list GX 25

Návod na obsluhu motor GX 25

Záruční podmínky 


Technické specifikace

Startování ruční
Rozměry (DxŠxV) 192x221x230 mm
Max. čistý kroutící moment 1,0 / 0,10 (5000) Nm/ot.min
Spotřeba paliva při trvalém provozním výkonu 0,54 (7000) l/hod (ot.min-1)
Kompresní poměr 8.0 : 1
Vrtání a zdvih 35 x 26 mm
Suchá hmotnost 2,78 kg
Objem palivové nádrže 0,58 l
Zdvihový objem 25 cm3
Objem olejové náplně 0,08 l
Čistý výkon 0,7 / 1,0 (7000) kW/HP (ot.min-1)
Typ motoru 4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHC
Servis

Kvalitní a rychlý servis stavebních strojů a mechanizace. Využijte dílenských kapacit nebo možnosti mobilního servisu u Vašeho stroje. Volejte: +420 702 050 333
+420 602 662 971

Dostanete kvalitu

Zakládáme si na dodávce kvalitních stavebních strojů s vysokým výkonem a rychlou dostupností náhradních dílů.

Akční nabídky

Řekněte si o nabídku ušitou na míru přímo pro Vás.

Skladové zásoby

Využijte našich stálých skladových zásob strojů a náhradních dílů.

Máte jakýkoli dotaz?

Najdete nás

Černíky 16
289 15 Kounice

Zobrazit na mapě

Otevírací doba

Po - Pá 7:00 - 16:00

v ostatních případech po tel. domluvě