Elektrocentrála TP 5 HE: model malé, třífázové elektrocentrály s regulací výstupu indukčním trafem. Výkonný alternátor pohání spolehlivý profesionální motor řady GX s dlouhou životností. Pro zvýšení komfortu obsluhy je motor opatřen elektrickým startérem. Celé soustrojí je pružně uloženo v pevném a odolném ocelovém rámu.
Tato malá, robustní, benzínová elektrocentrála střídavého napětí je svým výkonem max. 5,0 kVA (3 f.) / 2,2 kVA (1 f.) určena převážně "profíkům" pro napájení spotřebičů typu osvětlení, ručního elektronářadí, elektromotorů nebo svařovacích agregátů, bouracích kladiv, míchaček betonu a pod. Svými rozměry se hodí do pojízdných autodílen, opravárenských vozů pro práci v terénu nebo na staveniště při zakládání staveb a pod. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 25 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustavy proti případnému poškození a zároveň slouží jako transportní madlo pro snadnou manipulaci. Vzhledem ke své hmotnosti je možné elektrocentrálu opatřit za příplatek transportním kolovým podvozkem. Proto, aby alternátor produkoval napětí 400V / 230V / 50Hz, je motor opatřen automatickým, mechanickým regulátorem otáček tak, aby při jakémkoliv odběru proudy byly otáčky motoru konstantní ve výši 3000 ot./min. Elektrocentrála je opatřena zásuvkami 1x CEE (16A 400V) a 1x Schuko (16A 230V). Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, zkontrolovat olejovou náplň motoru, nastartovat otočením klíčku zapalování, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. Robustní a pevná konstrukce rámu se nekroutí a spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Prospekt - technické parametry
Technické specifikace
Rozměry (DxŠxV) |
805x500x500 mm |
Startování |
elektrické / ruční |
Elektrický výstup |
400 V / 230 V / 50 Hz |
Maximální výkon |
5000 VA / 2200 VA |
Technologie regulace el.výstupu |
indukční trafo |
Objem palivové nádrže |
5,3 l |
Provozní doba při jmenovité zátěži |
2,3 hod |
Model motoru |
Honda GX 270 |
Suchá hmotnost |
61 kg |
Třída krytí |
IP 23
|
Garantovaná hladina hluku |
97 dB |
Systém zapalování |
digitální CDI s proměnným předstihem |
Typ elektrocentrály |
jednofázová / třífázová |
Chlazení |
nucené vzduchem |
Jmenovitý proud |
9,5 A / 6,7 A |
Jmenovitá frekvence |
50 Hz |
Jmenovité napětí |
230 V / 400 V |
Jmenovitý výkon |
2000 VA / 4500 VA |
Zdvihový objem |
270 cm3
|
Objem olejové náplně |
1,1 l |
Typ motoru |
4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
Pracovní otáčky motoru |
3000 ot.min-1
|