Elektrocentrála WP 220 DCH: model přenosné, třífázové elektrocentrály se svářečkou s regulací výstupu indukčním trafem. Výkonný alternátor pohání spolehlivý profesionální motor řady GX s dlouhou životností a to vše ukotveno v pevném a odolném ocelovém rámu.
Tato elektrocentrála je typickým představitelem přenosných elektrocentrál s trafosvářecím agregátem. Tato trafosvářečka si svoji oblibu získala hlavně u profesionálů řemeslníků, kteří potřebují svařovat v terénu bez dosahu elektrické energie, 100% spolehlivost a dostačující výkon. Výstup ze svařovacího trafa alternátoru je usměrněn na stejnosměrný svařovací proud, který lze regulovat v rozsahu 40 – 220 A při svařovacím napětí naprázdno 65 – 85 V. Výkonová využitelnost - zatěžovatel je 220A při 35% a 170A při 60%. To umožňuje používat jak rutilové, tak i bazické svářecí elektrody do Ø 5 mm. Rutilové elektrody se zpravidla připojují na minus (-) pól svářečky, bazické elektrody se zpravidla připojují na plus (+) pól svářečky. Ve standardní výbavě jsou s elektrocentrálou dodávány svařovací kabely v délce 4m. Za příplatek lze dodat kabely v délce 8m. Kromě svařování elektrocentrála disponuje i výstupem střídavého napětí o výkonu 6,5 kVA (3 f.) / 3,5 kVA (1 f.) a lze tak zároveň elektrocentrálou napájet i jak třífázové, tak i jednofázové spotřebiče. Typickými uživateli tohoto typu elektrocentrály jsou pojízdné autodílny, údržba silnic a dálnic, železničních cest, elektrického vedení, opravárenské čety apod. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 25 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustavy proti případnému poškození a zároveň slouží jako transportní madlo pro snadnou manipulaci. Vzhledem ke své hmotnosti je možné elektrocentrálu opatřit za příplatek transportním kolovým podvozkem. Proto, aby alternátor produkoval napětí 400V / 230V / 50Hz, je motor opatřen automatickým, mechanickým regulátorem otáček tak, aby při jakémkoliv odběru proudy byly otáčky motoru konstantní ve výši 3000 ot./min. Elektrocentrála je opatřena zásuvkami 1x CEE (16A 400V) a 1x Schuko (16A 230V). Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, zkontrolovat olejovou náplň motoru, nastartovat zatažením za rukojeť ručního startéru, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. Robustní a pevná konstrukce rámu se nekroutí a spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Prospekt - technické parametry
Technické specifikace
Rozměry (DxŠxV) |
805x500x500 mm |
Startování |
ruční |
Elektrický výstup |
400 V / 230 V / 50 Hz |
Maximální výkon |
6500 VA / 3000 VA |
Technologie regulace el.výstupu |
indukční trafo |
Stejnosměrný výstup |
40 - 220 A svařovací proud |
Objem palivové nádrže |
6,1 l |
Provozní doba při jmenovité zátěži |
2,4 hod |
Model motoru |
Honda GX 390 |
Suchá hmotnost |
93 kg |
Třída krytí |
IP 23
|
Garantovaná hladina hluku |
97 dB |
Systém zapalování |
digitální CDI s proměnným předstihem |
Vrtání a zdvih |
88 x 64 mm |
Typ elektrocentrály |
jednofázová / třífázová |
Chlazení |
nucené vzduchem |
Jmenovitý proud |
14 A / 9 A |
Jmenovitá frekvence |
50 Hz |
Jmenovité napětí |
230 V / 400 V |
Jmenovitý výkon |
3200 VA / 6100 VA |
Zdvihový objem |
389 cm3
|
Objem olejové náplně |
1,1 l |
Typ motoru |
4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
Pracovní otáčky motoru |
3000 ot.min-1
|