Honda, jako legendární výrobce mobilních elektrocentrál, se v posledních letech zaměřil na výrobu elektrocentrál s nejmodernější technologií jak smatného alternátoru, tak i motoru. Lehké elektrocentrály Honda s invertorovou technologií v podobě EU10 a EU22 tvoří špičku v nabídce této kategorie a v letošním roce přichází s novinkou pod označením EU32.
Představme si však jednotlivé součásti nové elektrocentrály postupně.
Invertor není na trhu nic nového. Nicméně Honda posunula konstrukci invertoru z hlediska velikosti a hmotnosti zase o stupeň výše. Pro rotor alternátoru použila neodymových magnetů, které patří mezi nejsilnější známé permanentní magnety s vůbec nejvyšší vnitřní energií. Vzhledem ke své síle mohou tedy být použity rozměrově menší a váhově podstatně lehčí. To značnou mírou přispělo ke kompaktním rozměrům, nízké hmotnosti alternátoru a nižším setrvačným silám, oproti alternátorům vyrobených z běžných materiálů.
Nový alternátor zasluhuje pohon moderním spalovacím motorem. Zcela nový motor Honda GX130 vychází ze zkušeností konstrukce motorů používaných v malých motocyklech Honda. Jedná se o představitele nejmodernějších benzínových motorů, splňujících přísná emisní a hluková opatření. Konstrukce motoru je svým pojetím ojedinělá v oblasti strojů a tvoří naprostou špičku. Jednoválcový motor Honda GX130 s rozvodem OHC je opatřen vstřikováním paliva a použitím zcela nových materiálů je nejlehčím a nejúspornějším ve své kategorii. GX130 bez problémů snáší i benzíny s vyšším podílem ethanolu pod označením E10.
Lehká a kompaktní
Nejmenší a nejlehčí elektrocentrála ve výkonové třídě 3 kVA elektrocentrál. Svými kompantními rozměry a nízkou hmotností se hodí jak do pojízdných autodílen, opravárenských, měřících či monitorovacích vozů pro práci v terénu, tak i pro napájení různých spotřebičů na zahradě, v dílně, domácnosti nebo na chatě, lodi nebo v karavanu.
Vysoký výkon
Maximální výkon 3.2kVA překračuje stávající třídu 3kVA. Tato malá, lehká a bezvadně odhlučněná benzínová elektrocentrála střídavého napětí je svým výkonem a kvalitou výstupního napětí určena převážně pro napájení malých a středních spotřebičů typu osvětlení, ručního elektronářadí, monitorů, počítačů, kamerových systémů nebo přístrojů s velmi citlivou elektronikou.
Nový, unikátní a přitažlivý design
Inteligentní design, kvalitní zpracování, líbivý vzhled a moderní materiály nové elektrocentrály Honda EU32 přitahují pozornost zákazníků a podtrhují prémiovost výrobku.
Snadné a pohodlné použití
Spojení pomocí Bluetooth podporuje propojení s chytrými zařízeními umožňujíccí vzdálené sledování stavu elektrocentrály pomocí aplikace, stejně jako vypnutí motoru.
Pro zprovoznění elektrocentrály stačí 2 kroky. Zapnout vypínač a zatažením startéru nastartovat. Nic víc. Žádný sytič a pod.
Celé soustrojí je zapracováno do plastového, důkladně odhlučněného "kufříku", ukotveno v pružných silentblocích a i celá elektrocentrála je na podkladu postavena na pružných gumových "nožkách". Vzhledem ke kompaktnosti, tvaru a hmotnosti "kufříku" je elektrocentrála opatřena eronomickým transportním madlem a praktickými prolisy ve spodní straně kapotáže pro snadný úchop a manipulaci. Přepravu a manipulaci s elektrocentrálou tak zvládne i průměrně fyzicky zdatný uživatel.
Konstrukce elektrocentrály je dostatečně robustní a pevná, nekroutí se a spolehlivě tlumí působení vibrací od soustrojí na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Do prodeje by měla elektrocentrála přijít na jaře letošního roku. Sledujte informace na webovkách.