Kapotovaná odhlučněná elektrocentrála EU 30iS: model velmi tiché, jednofázové elektrocentrály s invertorem. Patentovaná technologie invertoru umožnila Hondě vyrobit kompaktní a lehký generátor malých rozměrů, ale vysokého výkonu s vyladěnou a stabilní křivkou průběhu výstupního napětí pomocí přesné elektroniky. Výkonný alternátor pohání profesionální průmyslový motor řady GX 200 s elektrickým startérem a to vše úhledně "zabaleno" do líbivého designu důkladně odhlučněné kapotáže.
Tato bezvadně odhlučněná benzínová elektrocentrála střídavého napětí je svým výkonem a kvalitou výstupního napětí určena převážně pro napájení malých až středních spotřebičů typu osvětlení, ručního elektronářadí, monitorů, počítačů, kamerových systémů nebo přístrojů s velmi citlivou elektronikou. Svými kompantními rozměry se hodí jak do záchranářských vozů, opravárenských, měřících či monitorovacích vozů pro práci v terénu, tak i pro napájení různých spotřebičů na zahradě, v dílně, domácnosti nebo na chatě, lodi nebo v karavanu. Celé soustrojí uloženo na pružných silentblocích v pevném rámu a celé "zabaleno" do důkladně odhlučněné kapotáže. Vzhledem k hmotnosti je do rámu elektrocentrály integrován manipulační kolový podvozek s manipulačními madly po obou stranách elektrocentrály. Přepravu a manipulaci s elektrocentrálou tak zvládne i méně fyzicky zdatný uživatel. Motor je ovládán elektronickou řídící jednotkou, která přesně dávkuje výkon motoru v závislosti na odběru el. proudu. Znatelně se tak snižuje spotřeba paliva a hlučnost. Naopak se podstatně prodlužuje provozní doba na jedno tankování a životnost elektrocentrály. Elektrocentrála poskytuje i stejnosměrné napětí 12V pro nabíjení automobilových baterií. Pro to je nutné dokoupit speciální dobíjecí kabel. Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché. Na ovládacím panelu elektrocentrály naleznete kromě dvou zásuvek Schuko (16A 230V) s tepelnými jističi, také zásuvku pro 12V, 12A s tepelnou pojistkou, kontrolku chodu (zelená) a mazání (červená), kontrolku přetížení (červená), zásuvky pro propojovací kabel sfázování s druhou centrálou, ovládací táhlo sytiče, klíček zapalování a přepínač režimu automatu ovládání motoru ECO-THROTTLE. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, nastartovat otočením klíčku zapalování, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. V případě přetížení elektrocentrály se aktivuje červená výstražná kontrolka přetížení na ovládácím panelu a automaticky dojde k odpojení elektrického výstupu, přičemž motor neustále běží. Stačí odpojit spotřebič, vypnout motor a po několika vteřinách opět motor nastartovat. Dojde k "resetu" řídící jednotky a vše je opět v pořádku. Spotřebič, který elektrocentrálu přetížil už nepoužívejte a použijte spotřebič s příkonem, odpovídajícím výkonu elektrocentrály. Lze však pomocí speciálního kabelu propojit dvě identické elektrocentrály EU30iS a zdvojnásobit tak možný napájecí výkon. Rám elektrocentrály je dostatečně robustní a pevný, nekroutí se a spolehlivě tlumí působení vibrací od soustrojí na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Prospekt - technické parametry
Technické specifikace
Úroveň akustického tlaku v místě obsluhy |
74 dB |
Rozměry (DxŠxV) |
658x482x570 mm |
Startování |
ruční / elektrické |
Elektrický výstup |
230 V / 50 Hz |
Maximální výkon |
3000 VA |
Technologie regulace el.výstupu |
invertor s PWM (pulzní modulace sinusoidy) |
Stejnosměrný výstup |
12 V / 12 A |
Objem palivové nádrže |
13 l |
Provozní doba při jmenovité zátěži |
8 hod |
Model motoru |
GX 200 |
Suchá hmotnost |
61,2 kg |
Třída krytí |
IP 23
|
Garantovaná hladina hluku |
91 dB |
Systém zapalování |
tranzistorové bezkontaktní |
Vrtání a zdvih |
68 x 54 mm |
Typ elektrocentrály |
jednofázová |
Chlazení |
nucené vzduchem |
Jmenovitý proud |
12,2 A |
Jmenovitá frekvence |
50 Hz |
Jmenovité napětí |
230 V |
Jmenovitý výkon |
2800 VA |
Zdvihový objem |
196 cm3
|
Objem olejové náplně |
0,55 l |
Typ motoru |
4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHV |
Pracovní otáčky motoru |
max. 3800 ot.min-1
|